컨텐츠 바로가기

Production Support  

맛있는 단편영화 제작지원 2022 심사위원
SIFFF 2022 Short Film Production Support Jury

김균희

김균희 영화 프로듀서 KIM Kyun-hee / film producer

영화 프로듀서. 서울에서 태어나 성균관대학교에서 독어독문학을 전공했다. 2000년 영화사 명필름에 입사해 5년간 해외마케팅팀에서 일하면서 <섬><공동경비구역 JSA><와이키키 브라더스><YMCA 야구단><바람난 가족> 등의 영화 해외마케팅 책임을 맡았다. 2006년 <아이스케키>(감독 여인광)의 제작팀장을 맡으면서 현장을 경험한 이후, 임순례 감독의 <우리 생애 최고의 순간>(2008), 이용주 감독의 <건축학개론>(2012), 부지영 감독의 <카트>(2014)의 프로듀서로 활동해 왔다. 통일부 제작지원작인 3편의 단편영화를 모은 <우리 지금 만나>(2018)에서도 프로듀서를 맡은 바 있다.
A film producer based in Seoul, KIM Kyun-hee studied German Language and Literature at Sungkyunkwan University. She started working at film production company Myungfilms in 2000 and spent the next 5 years in the International Marketing Team, being responsible for the overseas promotion of films such as The Isle, JSA Joint Security Area,, Waikiki Brothers, YMCA Baseball Team and A Good Lawyer’s Wife. Her work as production team manager on the 2006 Ice Bar, which was directed by YEO In-kwang, marked her transition to film production. She worked as a producer for films including Forever the Moment, (2008) directed by YIM Soon-rye, Architecture 101(2012) directed by LEE Yong-joo and Cart(2014) directed by BOO Ji-young. She was also one of the producers of Let Us Meet Now (2018), which consists of three short films made with the production fund support from Ministry of Unification.
이지승

이지승 영화감독 LEE Ji-seung Film Director / Producer

한양대학교 영화과에서 연출을 전공하고 뉴욕대학교 대학원에서 영화학 석사를 취득했다. 뉴욕에서 <컷 런스 딥 > <투 타이어드 투 다이 > 등의 프로듀서를 지냈으며, 귀국 후 <색즉시공 > <청춘만화 > <해운대 > 등 다수 상업영화에서 프로듀서와 제작자로 활동해 왔다. 2013년 첫 장편영화 <공정사회>로 감독 데뷔, 부산과 시체스 등 유수의 영화제에서 호평을 받았다. 2015년에는 <섬. 사라진 사람들>을 연출했고, <어벤져스: 에이지 오브 울트론>의 한국 유닛 프로듀서를 맡기도 했다. 2009년부터 2021년까지 한국영화아카데미에서 제작총괄 교수를 역임했으며, 최근 연출 작품으로 <여타짜> (2021)가 있다.
LEE Ji-seung majored in Film Directing at Hanyang University and received a master’s degree in Cinema Studies from New York University. He worked as a film producer in New York for the films Cut Runs Deep and Too Tired to Die. In Korea, he worked as a producer and an executive producer in many commercial feature films, including Sex Is Zero, Almost Love and Haeundae. He made his directorial debut with Azooma, which was invited to several international film festivals such as Busan, Moscow and Sitges International Fantastic Film Festival. In 2015, he directed his second feature film No Tomorrow and worked on The Avengers: Age of Ultron as the producer of the film’s Korean production unit. He was a professor at the production department of Korean Academy of Film Arts from 2009 to 2021. His third feature film and most recent work Tazza: The Poker Queen was released in 2021.
황혜림

황혜림 프로듀서, 서울국제음식영화제 프로그래머 HWANG Hei-rim / Programmer of Seoul International Food Film Festival

1997년부터 2003년까지 영화 주간지 <씨네 21> 기자로 일했고, 이후 여러 매체를 통해 영화 및 영화음악 논객으로 활동해 왔다. 영국 런던의 버크벡대학에서 영화이론을 공부하고 돌아온 2006년부터 5년간 서울환경영화제의 프로그래머로 일했다. 서울독립영화제 집행위원과 서울국제건축영화제, 아랍영화제 등의 프로그래머를 역임했고, 2015년 1회부터 서울국제음식영화제 프로그래머를 맡고 있다. 장편 다큐멘터리 <산다> (2013)와 <다이빙벨>(2014)의 프로듀서를 지냈으며, 현재 영화사 ㈜메타플레이 이사 겸 프로듀서로 <여배우는 오늘도><고양이들의 아파트> 등의 배급을 진행하고 있다.
Hei-rim HWANG was a staff writer at the weekly film magazine Cine 21 for six years from 1997, and has been writing for various publications since. After studying Film Studies at Birkbeck, University of London, she worked as a programmer at the Seoul Eco Film Festival from 2006 to 2011. She has been working for several film festival, including Seoul Independent Film Festival, Seoul International Architecture Film Festival and ARAB film festival. As a producer, she has worked on feature-length documentaries such as Sanda(2013), The Truth Shall Not Sink with Sewol(2014) and The Voice of the Voiceless(in production). A programmer at the Seoul International Food Film Festival since 2015, she is also a producer and co-managing director at the film production/distribution company Metaplay, distributing several films including The Running Actress and Cats’Apartment.
Top